środa, 17 lipca 2013

Spaghetti z Capri — wspomnienie z wyspy

Scroll down for English

Podróże po Włoszech to niekończące się źródło inspiracji. Tak jest za każdym razem, kiedy podróżuje po Włoszech.
Na wyspie Capri w restauracji jadłam przepyszną pastę. Jednym zdaniem — zaskoczyła mnie pozytywnie. Niesamowita wariacja na temat tuńczyka.
Spaghetti z Capri jest banalnie proste i w zasadzie niewiele wskazuje, że ma w sobie tyle smaku. A ma w sobie całą gamę kulinarnych doznań!
Weźcie garnki i patelnie w dłoń i do dzieła!
Zapraszam :-)
Przepis na spaghetti.

Składniki dla 2 osób:

  • 200 gr spaghetti
  • puszka tuńczyka w kawałkach w oleju (170gr) 
  • pokrojona skórka z jednej cytryny 
  • sok z jednej cytryn*
  • 1 łodyga natki selera naciowego 
  • 20 małych kaparów z soli 
  • 10 zielonych oliwek 
  • pietruszka 
  • oliwa 
  • sól i pieprz do smaku
 
Gotujemy w osolonej wodzie makaron al dente. Kroimy na małe kawałeczki łodygę selera naciowego i oliwki. Oparzamy cytryny. Obieramy skórkę z jednej cytryny i kroimy na mniejsze kawałeczki. Wyciskamy sok z cytryny. Kapary dokładnie myjemy z soli. Na patelni podsmażamy minutę seler, oliwki, skórkę z cytryny i kapary. Dodajemy tuńczyka. Mieszamy i zalewamy sokiem z cytryny. Mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy pokrojoną pietruszkę. Ugotowany makaron odcedzamy, przekładamy na patelnię i mieszamy z sosem. Natychmiast podajemy.

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata



In the English version

Delicious spaghetti with tuna and lemon from Capri


Ingredients for 2 persons:

  • 200 gr of spaghetti
  • 170 gr can of tuna chunks in oil
  • chopped zest of one lemon
  • two lemon juice
  • 1 stalk of celery
  • 20 small capers in salt
  • 10 green olives
  • parsley
  • oil
  • salt and pepper to taste
Directions:

Cook the pasta according to the packet instructions in a large pot of salted, boiling water until al dente. Cut into small pieces, stalk of celery and olives. Blanched the lemon. Peel the zest of one lemon and cut into smaller pieces. Squeeze the juice of two lemons. Give capers a thorough rinse. Warm the olive oil in a large saute. Add the celery, olives, lemon zest and capers. Cook one minute. Add the tuna. Mix and pour the lemon juice. Stir, season with salt and pepper. Add the chopped parsley. Drain pasta and mix with the sauce. Share the plates. Serve immediately.
Share:

5 komentarzy

Unknown pisze...

Bardzo fajna opcja, choć osobiście jakos nie mogę się przekonać do selera. Chyba jeszcze go nigdy nie dodałam do makaronu...

Kalejdoskop Renaty pisze...

Jest go tak mało, ze nawet się nie czuję. Ja do selera jestem bardzo przyzwyczajona, bo w kuchni Włoskiej ani rusz bez niego;-)
Pozdrawiam serdecznie!

Beata, Tajemnice Natury pisze...

Makaron z selerem ? Chyba nie dla mnie, ale w zupie, soku, sałatce - tak :)

Kalejdoskop Renaty pisze...

A szkoda bo smakuje niesamowicie ;-)

Pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty

Anonimowy pisze...

Pychotka

Kalejdoskop Renaty