poniedziałek, 18 listopada 2013

Puszyste ciasto Aniołów, czyli moje szybkie ciasto

Scroll down for English 

Nie zawsze mamy ochotę na ciasta wymagające długotrwałej pracy w kuchni. Ale bywa i tak, że ciasto musimy przygotować szybko. U mnie tak było w ostatnią sobotę, musiałam przygotować ciasto na ostatnią chwilę.
Gdy tak jest, szykuje mój szybki sernik, ale nie miałam w domu sera, zatem zrobiłam drugą opcję ciasta na szybko — puszyste ciasto Aniołów.
Dlaczego nazywa się ciasto Aniołów ?
We Włoszech w sklepie można kupić podobne ciasto w pudełku, wystarczy dodać składniki i gotowe. Moje ulubione.
Zazwyczaj nie robię gotowych ciast, ale temu nie mogę się oprzeć.
Ciasto jest podobne, dlatego tak go nazwałam.
Smakuje wyśmienicie, jest wilgotne, puszyste oraz ładnie pachnie. Idealne do herbaty czy do kawy na śniadanie. Pyszne ciasto na weekend.
Jeśli szukacie niezawodnego przepisu na szybkie ciasto, polecam moje puszyste ciasto Aniołów.
Zapraszam ;-)
Puszyste ciasto Aniołów

Składniki na formę 25 -26 cm:

  • 250 g mąki
  • 16 g proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • 200 g cukru 
  • 200 g masła 
  • 2 jajka 
  • 5 żółtek 
  • 50 g mąki migdałowej lub migdałów zmiksowanych na drobno w blenderze 
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie: 

Szykujemy tortownicę o średnicy 21-22cm, smarujemy masłem i posypujemy mąką. Rozpuszczamy w rondelku masło. W misce na parze ubijamy jajka z żółtkami i cukrem na puszysty krem. Świetnie rozpuszczają się kryształki cukru, dzięki temu nie są wyczuwalne w smaku. 
Jajka powinny mieć temperaturę pokojową. Ubijamy 10 minut. 
Świetny sposób, by zrozumieć, czy jajka są ubite, to zapach. Jeśli są ubite, nie powinno czuć się zapachu cukru. Dodajemy masło. Kontynuujemy, aż odzyskamy naszą objętość. Dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia, mieszając delikatnie za pomocą łopatki od góry do dołu. Dodajemy mąkę migdałową do naszej mieszaniny, cały czas mieszając łopatką. Wylewamy masę na przygotowaną tortownicę. 
Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 40 - 50 min. 
Po tym czasie wyłączamy piekarnik, zostawiając ciasto do ostygnięcia. Możemy delikatnie uchylić drzwi piekarnika, żeby powolutku odparowała wilgoć. 
Posypujemy cukrem pudrem. 


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że ten wpis jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Uściski

Renata

In the English version

Angel Food cake


Ingredients:

  • 250 g of flour
  • 16 g baking powder 
  • pinch of salt 
  • 200 g sugar 
  • 200 g butter 
  • 2 eggs 
  • 5 egg yolks 
  • 50 g almond flour or almond mixed finely in a blender 
  • powdered sugar for sprinkling
Preparation:

We are preparing the cake tin with a diameter of 21-22cm, smear the butter and sprinkle with flour. Melt the butter in a saucepan. In the bowl of steaming Whip egg yolks with sugar until fluffy and cream. Whip 10 minut. Add the butter. We continue until we regain volume. Add the sifted flour and baking powder while stirring gently with a spatula from top to bottom. Add the flour almond our mixture, stirring constantly with a spatula. Pour the prepared cake tin mass. Bake at 180 degrees about 40 - 50 min. After this time, turn off the oven and leave the cake to cool. We gently open the door of the oven to slowly evaporate the moisture. Sprinkle with powdered sugar.
Share:

1 komentarz

Unknown pisze...

zjadłabym takie ciacho:)

Kalejdoskop Renaty