sobota, 1 lutego 2014

Polędwica wieprzowa nadziewana słodkościami


Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować przepyszną polędwiczkę wieprzową. Ten przepis chodził mi po głowie od dłuższego czasu. Inspiracją był moja ostatnia kolacja w Weronie w mojej ulubionej trattoria Amelia. To właśnie tam jadłam tą polędwicę. Danie bardzo łatwe do przygotowania, ktore pięknie prezentuje się na talerzu.
Zapraszam na przepyszną polędwiczkę wieprzową ;-)




Składniki:
  • 500 g polędwicy wieprzowej w jednym kawałku
  • 7 suszonych fig
  • 40 g migdałów
  • 40 orzechów laskowych
  • 40 g pistacji
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
  • 5 ziemniaczków
  • 250 wina białego
  • sol i pieprz do smaku
  • 20 g masła
  • parę plastrów bekonu lub boczku

Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 200 °C. Cebulę, ziemniaki oraz marchewkę obieramy i kroimy na kawałki. 


Rozcinamy mięso i rozkładamy je na desce, 

przykrywamy plastikową folią i rozbijamy tłuczkiem ( tak by nie było zbyt grube ). Ja uzyłam do tego specjalnego wałka do mięsa. 


Następnie ściągamy folie i układamy na mięsie najpierw figi pozniej, rozdrobnione migdały, pistacje i orzechy laskowe.


Zawijamy mięso tak jak roladę. Obwijamy sznurkiem. 


Na roladzie kładziemy bekon lub boczek, w ten sposób mięso nie będzie suche. Do rondla dodajemy masło i smażymy parę minut polędwice do zrumienienia. 




Dodajemy pokrojona cebulę, ziemniaki i marchewkę. Zalewamy winem.



Układamy na wierzchu polędwicy bekon lub boczek.


Wstawiamy rondel pod przykryciem do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy przez około 45 minut. Przecinamy sznurek, kroimy na kawałki i podajemy z warzywkami oraz sosem, który pozostał po upieczeniu mięsa. Doprawiamy solą i pieprzem.


Smacznego!

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)




Share:

2 komentarze

Unknown pisze...

wygląda rewelacyjnie, świetny pomysł, zapisuje przepis:)

Kulinarne Inspiracje pisze...

TO WYGLĄDA PYSZNIE! :)

Kalejdoskop Renaty