czwartek, 27 lutego 2014

Szybkie ciasto bez pieczenia, czyli moje lodowe ciasto truskawkowe

O tym, że jestem zwoleniczką szybkich ciast, chyba widać po moich przepisach. Znajdziecie u mnie parę takich przepisów. Ale takiego przepisu jeszcze nie podałam. Co Wy na przepis gdzie nie trzeba piec? Wystarczy kupić wszystkie składniki, zmontować ciasto, włożyć na parę godzin do zamrażarki i voilà. Będziecie mieli ciasto, które ciekawie wygląda i przepysznie smakuje.
Zapraszam ;-)
 



Składniki:
(Ja zmierzyłam moją salaterkę, Wy musicie zrobić to samo. Składniki kupiłam na oko. To samo ze składnikami możecie zmienić to wszystko na deser czekoladowy czy kawowy i kupić składniki w tych smakach)
  • 1 kg lodu truskawkowego 
  • 2 rolady biszkoptowe o smaku truskawkowym(2 x 400g)
  • rum
  • salaterka o srednicy 22 cm, wysoka 13 cm
  • folia spożywcza
Przygotowanie:

Wykładamy lód z zamrażarki. Salaterkę wykładamy przeźroczystą folią spożywczą. 

Kroimy naszą roladę na plasterki o 1 cm. 


Wykładamy nasza salaterkę plasterkami rolady. 


Smarujemy roladę rumem. Gdy już nasz lód się prawie topi, przekładamy łyżką do ciasta. 


Wkładamy ciasto do zamrażarki na parę godzin. Przed podaniem wkładamy na pół godziny na zewnątrz. Gdy już folia odchodzi od salaterki kładziemy talerz na wierzch i przewracamy. Ściągamy folię spożywczą. Ciasto gotowe w kwadrans roboty. Czy może być coś prostszego?

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)


Share:

3 komentarze

Unknown pisze...

wygląda rewelacyjnie:) też kiedyś robiłam , ptasia bomba to się nazywa:)

Kalejdoskop Renaty pisze...

Powiem szczerze, że nie wiedziałam. Ja coś podobnego jadłam w restauracji we Włoszech, tylko nie było lodu, był krem. Postanowiłam zastąpić lodem w ostanie lato. Bardzo mi się spodobał taki eksperyment.

Pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty

Amber pisze...

Piękne!
I lody w środku,coś dla mnie.
Pozdrowienia.

Kalejdoskop Renaty