czwartek, 20 lutego 2014

Tajska zupa z dyni z mleczkiem kokosowym

Bardzo mi się podoba połączenie dyni i mleczka kokosowego. Aromatyczna, rozgrzewająca zupa na zimne dni, moja wariacja na temat kuchni tajskiej. Sama dynia jest słodka, a ja lubię pikantne smaki, więc postanowiłam ją przyprawić mocno chili. Jest idealnie doprawiona i smakuje niesamowicie.
Zapraszam ;-) 

Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym

Składniki na 4 talerze zupy:

  • 1 kg dyni
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 paryczka chili
  • 900 ml bulionu
  • 2 łyżki mleczka kokosowego na talerz
  • pietruszka do dekoracji 

Przygotowanie:

Zaczynamy od przygotowania dyni: oczyszczamy ją bardzo dobrze, kroimy w kawałki, nacinamy nożykiem dynię i umieszczamy na blaszce wyłożonej folią aluminiową.
Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym
Skrapiamy 2 łyżkami oliwy i pieczemy dynię w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut. Gdy dynia jest ugotowana, wyciągamy z pieca, ostudzamy, i obieramy. Obieramy i myjemy cebulę i czosnek. Do rondla wylewamy 2 łyżki oliwy. Smażymy parę minut, aż cebula się zeszkli.
Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym
Następnie dodajemy pokrojone chili, 
Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym
mieszamy i dodajemy dynię. 
Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym
Zalewamy bulionem. 
Przepis na tajską zupę z dyni z mleczkiem kokosowym
Wkładamy wszystkie warzywa do blendera, dodajemy oliwę, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Miksujemy aż masa będzie gęsta, gładka i jednorodna. Doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy 15 minut, by smaki się wymieszały. Zupę nalewamy na talerze, polewamy pośrodku mleczkiem kokosowym i dekorujemy pietruszką.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter
  • A jeśli lubisz jak opisuje Włochy, to kup moją książkę

Pozdrawiam 


Renata
Share:

5 komentarzy

pola pisze...

Wyglada pysznie a smakuje pewnie jeszcze lepiej :)

Unknown pisze...

wygląda bardzo smacznie:)

Unknown pisze...

Czy obierasz dynie ze skórki przed pieczeniem czy po?

Kalejdoskop Renaty pisze...

Obierałam po upieczeniu ( jest napisane ;-) )
Pozdrawiam serdecznie

Renata

Unknown pisze...

dzięki, wolałam się upewnić - wszak diabeł tkwi w szczególe :) dzisiaj ugotowałam zupkę zgodnie z Twoim przepisem i wyszło bardzo smacznie:) Dziękuję i polecam wszystkim :)

Kalejdoskop Renaty