sobota, 22 marca 2014

Neapol miasto kontrastów

Od pierwszego pobytu na chaotycznych ulicach Neapolu, zdajesz sobie sprawę, że jest to miasto kontrastów. W jednej chwili jesteś na ulicy usłanej praniem a za rogiem ulicy pojawiają się stare barokowe wspaniałości architektury. 





Do Neapolu już od dawna chciałam pojechać. Nigdy nie było jakoś okazji.
Będąc na wakacjach nad wybrzeżem Amalfitańskim, byłoby grzechem nie wybrać się do tego uroczego miasta. Zatem z mężem wybraliśmy się na jeden dzień do Neapolu.
Z wybrzeża wyjechaliśmy nad ranem autobusem, trwało to 1,5 godziny, ale za to nie było problem z jazdą i parkowaniem. Było to wręcz dobre rozwiązanie.
Nie byliśmy samochodem, bo rożne historie słyszałam na ten temat. Kiedyś czytałam w jakiejś gazecie, że Neapol znajduje się na drugim miejscu na świecie pod względem wypadków, korków itp.
Nie radzę jeździć w Neapolu, chyba że pochodzisz z tego miasta. Wszystkie zasady ruchu są obserwowane na widzimisię przez kierowców, co oznacza, że ​​są zazwyczaj ignorowane.
Czy Neapol mi się spodobał ?
Oczywiście, na pewno wrócę kiedyś na większy okres, ale nigdy nie wybiorę się tam samochodem. Trzeba mieć nerwy do tego miasta.
Człowiek jedzie do tego miasta przestraszony, rozne rzeczy czytałam na ten temat. Ja bałam się o moje wyposażenie fotograficzne. Nic nam się jednak nie przydarzyło, nigdy nie czułam się w niebezpieczeństwie. Wręcz zaskoczona byłam miłymi ludźmi. Z mężem stwierdzielismy, że są osoby milsze w Neapolu niż nad wybrzeżem gdzie widzą w Tobie tylko pieniądz. Oczywiście ja piszę z naszego doświadczenia.
Neapol to chaotyczne miasto. Wystarczy jednak być ostrożnym, gdy przechodzisz przez ulicę, a jeśli masz z Tobą dzieci, zawsze trzymaj je za ręce i stale miej ich na oku.
Co można zobaczyć w jeden dzień ?
Moim zdaniem dużo. Na pewno można sobie zdać sprawę czy warto poświęcić więcej czasu na to miasto.
Neapol jest jak sztuka teatralna w najlepszym stylu. Przestawia swoje kolory z brawurą i oferuje kolory życia na swoich ulicach. Jest miastem, które wynagradza tych, którzy poswiecaja trochę czasu, by je zwiedzić i zrozumieć jego wdzięki.
Jeśli planujesz podróż do Włoch, jest to miejsce, które musisz odwiedzić.
Oto moje powody i miejsca naszej wycieczki do Neapolu i dlaczego nie powinno się pominąć tego szalonego i pięknego miasta.
1. Pizza
Zapytaj kogokolwiek gdzie można zjeść najlepszą pizzą we Włoszech, najczęstszą odpowiedzią będzie - "Napoli". To tam wynaleziono pizze w 19 wieku. Neapolitańczycy wiedzą co robią.
Niektóre z najlepszych pizzerii w Neapolu można znaleźć na Via dei Tribunali, rodzaj świętego Graala dla miłośników pizzy. Moja faworytką jest jednak pizza da Michele, pisałam o niej tutaj.

2. Quartiere Spagnolo czyli słynna hiszpańska dzielnica.
Od kiedy pamiętam, zanim wyjechałam do Włoch, Włochy zawsze kojarzyły mi się z tą dzielnicą. Wyprane ciuchy na sznurkach miedzy oknami, totalny chaos. Ulice hiszpańskiej dzielnicy są ciemne i wąskie, balkony usłane praniem. Otwarte okiennice ujawniają sceny z życia rodzinnego. To jest właśnie Quartiere Spagnolo.






3. Kościół San Francesco di Paola
Kolumny tego kosciołu i struktura przypominają słynne mauzoleum w Rzymie.



4. Galleria Umberto I, który przypomina bardziej znaną i większą Gallerie Vittorio Emanuele II w Mediolanie, koncentrator społeczny i handlowy. Budowla łączy między sobą Pałac Królewski, Teatro San Carlo oraz ulicę Toledo.


5. Castel Nuovo, znany również jako Maschio Angioino, jeden z zamków do zwiedzania w Neapolu. Uznawany jest za architektoniczny symbol miasta. Zbudowany w czasie rzadu pierwszego króla Neapolu Karola I w 1279 roku. Castel Nuovo ma 5 murów, został rozbudowany i odnowiony wiele razy. Pomiędzy dwoma wieżami zachodnimi stoi biały łuk triumfalny, zbudowany w 15 wieku. Na terenie zamku znajduje się także muzeum – Museo Civico di Pastel Nuovo.

6. Piazza del Plebiscito

Okolice placu Plebiscito


 7. Castel Dell'Ovo i via Caracciolo zbudowany na maleńkiej wysepce Megarides.



8. Spacer w porcie 



9. Widoki na Wezuwiusz
Widok na Wezuwiusz z placu Plebiscito

  Widok na Wezuwiusz z Castel Dell'Ovo

 10.Widoki na Neapol


Share:

4 komentarze

Espresso pisze...

Byłam raz w Neapolu kilka lat temu jeden dzień.Bardzo ciekawe kadry,ostatnie zdjęcie extra! pozdrawiam :)

EM pisze...

Doskonały reportaż, jak wiele innych. Podziękowanie Renato.

Unknown pisze...

Byłam dwa razy w Neapolu i okolicach i b.dobrze wspominam pobyty. To urocze i ciekawe miasto.

Unknown pisze...

Ja byłam 3 razy w Neapolu i na pewno wrócę do tego miasta. Piękny i godny polecenia jest podziemny Neapol. Trafiłam tam przypadkiem ale wrażenia fantastyczne.

Kalejdoskop Renaty