poniedziałek, 8 września 2014

Makaron ze świeżymi pomidorami i serem ricotta po sycylijsku

Dziś chciałabym Wam zaproponować kolejną pastě - makaron z pomidorami i serem ricotta po sycylijsku.
Chociaż lato powoli ucieka, ja jeszcze chcę się cieszyć jego ostatnią namiastką.
Zatem zapraszam na pyszny makaron po sycylijsku z udziałem świeżych pomidorków.


Składniki dla 2 osób:

  • 500 g świeżych pomidorków
  • 3 łyżki sera ricotty 
  • 3 łyżki oliwy 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 1 ząbek czosnek 
  • 1 chili

Przygotowanie:

Na początku chciałam Wam powiedzieć, że jak chcecie to możecie dać więcej pomidorów, zależy od waszego gustu. Smaki sami później wypracowujecie. Najważniejsze, żeby były to pomidory dojrzałe.
Wstawiamy osoloną wodę na makaron, wsypujemy makaron i gotujemy przez 10 minut, nie przerywając wrzenia. W czasie, kiedy gotuje się woda, myjemy dokładnie pomidory. Wkładamy do miski. Na czubku każdego z nich nacinamy nożem krzyżyk. Zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na 2 min i odcedzamy.


Zalewamy zimną wodą, skóra odejdzie sama.

Usuwamy skórę z pomidorów, usuwamy nasiona, kroimy w kostkę(dzięki sparzeniu nie sprawi nam to trudności). Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy zgnieciony ząbek czosnku i dodajemy posiekane chili (trzeba uważać, aby smażony czosnek nie był smażony długo i na zbyt silnym ogniu).

Gdy czosnek się zeszkli dodajemy pomidory, doprawiamy solą i gotujemy aż zmiękną.

Odcedzamy makaron i łączymy z sosem. Na samym końcu dodajemy ricottę, mieszamy i ściągamy z ognia. Mieszamy i dzielimy na talerze. Podajemy na ciepło.

Smacznego!


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.
Pozdrawiam

Renata


Share:

4 komentarze

Unknown pisze...

takie dania makaronowe lubie:)

mopswkuchni pisze...

Prosty i na pewno bardzo smaczny. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate, która kończy się już jutro.

Unknown pisze...

Ja dodaję do sosu bazylię i oregano, takie spaghetti uwielbiam,pozdrawiam :)

Kalejdoskop Renaty pisze...

To jest przepis na makaron po sycylijsku ;-)

Pozdrawiam serdecznie

Renata

Kalejdoskop Renaty