czwartek, 20 listopada 2014

10 zabytków w Rzymie, których nie można pominąć

Zbliża się małymi krokami moja podróż do Rzymu.
Czekam z niecierpliwo
ścią bo dla mnie jest to najpiękniejsze miejsce na świecie. Moje miejsce na ziemi.
Już nie mogę doczekać się spacerować Trastewere czy Piazza Navona.
Zwiedzić zabytki już zwiedziłam, tym razem mam zamiar szlajać
się , gustować dolce vita.
Nie mogę się doczekać tego "szwędania i wąchania".
Mam swoje miejsca, które często odwiedzam, gdzie spaceruję i spędzam czas, ale o tym będzie po podroży.
Pomyślałam jednak, że fajnie byłoby napisać listę zabytków, których nie można pominąć wybierając tam się po raz pierwszy.
W rzeczywistości rzeczy do zobaczenia w Rzymie jest mnóstwo, ale jeśli jesteście tutaj po raz pierwszy na długi weekend te 10 zabytków trzeba raz w życiu zobaczyć.
Oto 10 zabytków, których w Rzymie nie można pominąć:

1.Colosseo 

2.Piazza Navona

3.Basilica di San Pietro 
4.Fontana di Trevi
5.Foro Romano
6.Campidoglio
7.Musei Vaticani i Cappella Sistina
8.Piazza di Spagna

9.Pantheon
 10.Castel Sant'Angelo

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-) 

Share:

6 komentarzy

Unknown pisze...

Za dwa tygodnie zabieram do Rzymu meza na weekend-niespodzianke… FAjnie, ze akurat teraz o tym napisalas :)

Anonimowy pisze...

Rzym. Miasto, które mojego serca nie skradło kurcze nooo ;)

Marta pisze...

Nie jest źle, bo będąc w Rzymie pominęłam tylko punkt 7 ;)

Beata pisze...

Cudne miejsca, byłam w nich wiele razy!

Unknown pisze...

Wszystkie wymienione miejsca widziałam będąc kilkakrotnie w Rzymie, ale w czerwcu 2015 odkryłam jeszcze jedno piękne a nawet cudowne dla mnie miejsce - to bazylika św Pankracego. Cały tydzień był skoncentrowany wokół tego kościoła, bo syn zawierał tam związek małżeński.Nie potrafię tak interesująco pisać jak ty Renato, ani też nie mam zdjęć ukazujących piękno bazyliki, ale mam nadzieję, że kiedyś zawędrujesz w tą część Rzymu i opis znajdzie się na Twoim blogu. polecam też restaurację Eden (bardzo mili gospodarze i pyszne jedzenie). Pozdrawiam

Kalejdoskop Renaty pisze...

Dziękuję bardzo za przemiły komplement.
W tej bazylice jeszcze nie byłam, mam nadzieję, że kiedyś mi się uda.
Też znam wiele innych ciekawych i pięknych miejsc w Rzymie ale to miałabyć lista tych najważniejszych. 

Pozdrawiam serdecznie 

Renata

Kalejdoskop Renaty