piątek, 16 stycznia 2015

Domowe Cointreau

Cointreau to mocny likier pochodzący z Francji. Bezbarwny trunek o smaku pomarańczy. W smaku wyraźnie wyczuwa się zarówno naturalną słodycz, jak i gorycz owoców. W życiu nie pomyślałabym, że można zrobić samodzielnie w domu cointreau.
Przepis, który Wam podaje mam od właścicielki przepięknego Bed & Breakfast w Umbrii. To tam po raz pierwszy napiłam się domowego cointreau.
Zapraszam ;-)

Składniki:

  • 1 duża pomarańcza
  • 250 g cukru 
  • 400 wody 
  • 500 ml spirytusu 
  • igła 
  • nitka 
  • słoik (musi być na tyle duży aby nad alkoholem zmieściła się wisząca pomarańcza)

Przygotowanie:

Do słoika wlewamy spirytus, (pomarańcza nie może dotykać alkoholu). Przeciągamy nić przez igłę (najlepiej nić naturalna, bez chemicznych dodatków, gdyż mogą się one łatwo przedostać do nalewu). Nić musi być w miarę silna. Przebijamy pomarańczę z dwóch stron, a następnie mocujemy nad spirytusem, po czym zamykamy słoik.

Odstawiamy w ciemne miejsce na 8 dni. Po 8 dniach usuwamy pomarańczę. Szykujemy syrop z wody i cukru. Studzimy. Mieszamy ze spirytusem. Odkładamy znowu w ciemne miejsce. Cointreau powinno dojrzewać miesiąc w piwnicy.
Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.


Pozdrawiam

Renata

 



Share:

6 komentarzy

Amber pisze...

No to ja jutro nastawiam cointreau.
Dzięki!

Unknown pisze...

Właśnie dzisiaj połączyłam syrop cukrowy ze spirytusem odłączonym od wiszacej pomaranczy do dojrzewania i zastanawiam się co robić dobrego z tej pomaranczy może jakiś fajny pomysl ktoś podeśle. Dzięki za wspaniały pomysl dla mnie to co zrobię sama ma największą wartość. Pozdrawiam setdecznie

Zibi pisze...

Wspaniałe! Jeden z przepisów Top! Dzieki, Renato, że się nim podzieliłaś. Pozdrawiam serdecznie.

Alkaslusarczyk@gmail.com pisze...

Jakiś pomysł czemu moje cointreau ma taki mętny żółty kolor? A Twój piękny, czysty, klarowny? Zaznaczam, że pomarańcz wisiała wysoko nad spirytusem i nie ma możliwości żeby go dotykała. Jedyne co mi przychodzi do głowy to proporcje. Dałam tylko 250 ml spirytusu. Jakieś podpowiedzi??

Kalejdoskop Renaty pisze...

Bo zrobiłam według przepisu. Jeśli użyje Pani mniej alkoholu, to wiadomo, że będzie bardziej mętny!

Pozdrawiam

Renata

Lirinka pisze...

Wspaniały przepis, szczególnie dla mnie, wielbicielki Grand Marnier i Cointreau! Świąteczni goście uznali, że mój wyrób bardziej smakuje im od Grand M. Wiem, że to może przesada, ale jest naprawdę- z nutą pomarańczy, dość mocny, słodki i ma taki piękny czysty złocisty kolor! Dziękuję za ten przepis! Teraz zimą powinny się pojawić w sklepach niepryskane pomarańcze, więc do dzieła! Pozdrawiam serdecznie!

Kalejdoskop Renaty