niedziela, 8 marca 2015

Rose di frittata, czyli omlety w kształcie róż

W skrócie: i zwyczajny omlet może wygladąć pięknie.
Dziś chciałabym Wam podać przepis na rose di frittata czyli omlety w kształcie róż.
Szybkie w wykonaniu i bardzo efektowne. Świetne jako przystawka lub aperitif, idealne na każdą okazję.
Miękkie, puszyste i delikatne, gotowane w piecu są również lżejsze niż klasyczna frittata.
Róże są piękne, wspaniałe na przyjęcie w gronie przyjaciół.
Zapraszam ;-)

Rose di frittata, czyli omlety w kształcie róż

Składniki na 6 róż:

  • 5 jajek
  • 135 g ementaler
  • 100 ml śmietany 
  • 1 łyżeczka musztardy 
  • sól i pieprz do smaku 
  • forma silikonowa w kształcie róż 
  • 6 plastrów szynki parmeńskiej 
  • rukola 

Przygotowanie:

Trzemy Ementaler na tarce o małych oczkach. W misce ubijamy jajka trzepaczką.
Dodajemy śmietanę i doprawiamy solą. Następnie ser i musztardę.
Wlewamy mieszaninę do formy silikonowej w kształcie róż.
Pieczemy pół godziny w temperaturze 180 °C.
Jeszcze gorące przecinamy na pół, przekładamy szynką parmeńską i rukolą.

Podajemy na ciepło !

Smacznego!

 

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam





  

Share:

2 komentarze

Unknown pisze...

fantastyczne;) urocze i delikatne :) super;)

gin pisze...

Piękne! Świetny pomysł :)

Kalejdoskop Renaty