piątek, 31 lipca 2015

Spaghetti z porem i serem pecorino

Dla smakoszy pasty dziś proponuję proste i smaczne danie makaronowe.
Ser pecorino, por i świeżo starty pieprze to trzy składniki, z których możemy przygotować szybkie i ciekawe smakowo danie.
Niby proste, ale niezwykle eleganckie i smaczne.
Zapraszam ;-)

Składniki dla 2 osób:

  • 200 g makaronu spaghetti
  • 200 g pora 
  • 70 g sera pecorino 
  • śwież starty pieprz 
  • 20 g masła

Przygotowanie:

W garnku gotujemy osoloną wodę, wsypujemy makaron i gotujemy przez 10 minut, nie przerywając wrzenia.
W czasie, kiedy gotuje się woda, oczyszczamy por, zdejmujemy wierzchnią warstwę, odkrawamy końcówki, osuszamy i kroimy w pierścienie.
Rozpuszczamy masło i dodajemy pokrojony por, zmniejszamy ogień i dusimy mieszając około 10 min.
Odcedzamy makaron, zachowując szklankę wody z gotowania, na wypadek, gdyby sos był zbyt gęsty.
Wrzucamy makaron do sosu i mieszamy.
Dodajemy troche wody i ser pecorino, całość podgrzewamy, aż do roztopienia sera.
Doprawiamy świeżo startym pieprzem.

Podajemy natychmiast!

Smacznego! 


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.
  • A jeśli lubisz jak opisuje Włochy, to kup moją książkę
Pozdrawiam


Renata
 
Share:

2 komentarze

Marzena pisze...

Bardzo lubię takie proste dania. Na pewno wypróbuję:-)

Anonimowy pisze...

Pycha !

Kalejdoskop Renaty