czwartek, 12 listopada 2015

Tarta z pomidorów, bakłażana i mozzarelli

Dziś chciałabym Wam zaproponować wytrawną tartę z pomidorów, bakłażana i mozzarelli.
Ciasto francuskie, warzywa i ser mozzarella, przekładane na przemian tworzą nieziemską kombinację letnich smaków, polecam Wam taką tartę szczególnie w jesienne dni.  
Przywoła Wam trochę lato.
Tarta jest doskonałym daniem na rodzinny obiad, a także na kolację w gronie przyjaciół.
Zapraszam ;-)
Przepis na tartę z pomidorów, bakłażana i mozzarelli. Przepis na tartę.

Składniki na tartę o średnicy 27 cm:

Ilość składników zależy jak warzywa, zostaną pokrojone i ułożone — ilości podałam na podstawie mojej tarty.
  • 1 ciasto brisee (może być francuskie)
  • 4 pomidory średniej wielkości
  • 2 mozzarelle
  • 120 g bakłażana

Przygotowanie:

Wykładamy formę ciastem.
Jeśli nie uda Wam się kupić ciasto, możecie zrobić z mojego przepisu. Znajdziecie przepis tutaj(tylko bez gałki muszkatowej).
Odcedzamy mozzarellę z wody. Bakłażana, pomidory i mozzarellę kroimy w cienkie plasterki.
Układamy na przemian warzywa: najpierw pomidor, bakłażan, pomidor i mozzarella, aż do wykorzystania wszystkich składników.
Przepis na tartę z pomidorów, bakłażana i mozzarelli. Przepis na tartę.
Całość posypujemy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy jeszcze 35-40 minut. 
Podczas pieczenia woda odejdzie z warzyw — wyciągamy tartę z piekarnika i wylewamy wodę. 
Następnie smarujemy oliwą wierzch tarty i z powrotem wkładamy do piekarnika. 
Po upieczeniu odstawiamy tartę na 10 minut.

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata



 
Share:

1 komentarz

Olka pisze...

Wszystkie składniki, które lubię w pysznej kompozycji. I tak ładnie podane :)

Kalejdoskop Renaty