środa, 3 lutego 2016

Spaghetti al nero di seppia z krewetkami, prawdziwkami i pomidorkami koktajlowymi

Przyszykować spaghetti al nero di seppia nie jest rzeczą prostą.
Mają zapach morza i nie zawsze jest łatwo dobrać do nich sos.
Tym razem proponuję Wam spaghetti al nero di seppia z krewetkami, prawdziwkami i pomidorkami koktajlowymi.
Bardzo aromatyczne a przede wszystkim smaczne danie.
Połączenie morza i gór, tak mówi się we Włoszech, gdy łączy się składniki gór i morza.
Zapraszam ;-) 


Przepis na spaghetti al nero di seppia.

Składniki dla 2 osób:

  • 400 g krewetek
  • 4 grzyby prawdziwki 
  • 300 g pomidorków koktajlowych 
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 ml wina białego 
  • 4 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Obieramy i myjemy krewetki.
Instruktarz jak obrać krewetki znajdziecie tutaj.
Wstawiamy osoloną wodę na makaron, wsypujemy makaron i gotujemy przez 10 minut, nie przerywając wrzenia.
W czasie, kiedy gotuje się woda, myjemy dokładnie pomidorki. Wkładamy do miski. Na czubku każdego z nich nacinamy nożem krzyżyk. Zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na 2 min i odcedzamy. Obieramy ze skóry (dzięki sparzeniu nie sprawi nam to trudności).
W głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek. Dodajemy ząbki czosnku i podsmażamy.
Gdy czosnek się zeszkli dodajemy grzyby i wino.

 Przepis na spaghetti al nero di seppia. Gotujemy 5 minut i dodajemy pomidorki koktajlowe pokrojone na pół. Gotujemy aż zmiękną.
Przepis na spaghetti al nero di seppia.
Następnie dodajemy krewetki i gotujemy 3 minuty. 
Przepis na spaghetti al nero di seppia.
Doprawiam solą i pieprzem. Odcedzamy makaron, zachowując trochę wody z gotowania, na wypadek, gdyby sos był zbyt gęsty.
Mieszamy i dzielimy na talerze. Podajemy na ciepło.

Smacznego!



Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata

 
Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty