piątek, 16 grudnia 2016

Gdzie zjeść w Rzymie ?

Rzym uchodzi za jedno z najpiękniejszych miast świata. Jest miejscem tłumnie odwiedzanym przez turystów, spragnionych nie tylko ujrzeć najważniejsze zabytki, ale i zasmakować prawdziwej włoskiej kuchni.
Znalezienie wspaniałego włoskiego jedzenia w Rzymie nie jest tak proste, jak się wydaje.
Potrzeba lat, aby zarysować listę adresów w Rzymie, nie wspominając o niezliczonych miejscach poza Rzymem. Ale jeśli masz tylko kilka dni na wieczne miasto i chcesz dobrze zjeść, przeczytaj ten wpis i zapisz te adresy.
Specjalnie dla Was, przygotowałam listę sprawdzonych przeze mnie restauracji w Rzymie, w których z pewnością zjecie pyszne włoskie dania.
W powstaniu listy pomogli mi moi grupowicze utworzonej przez mnie grupy "Włochy po mojemu".
Oto lista lokali w Rzymie, w których można zjeść przyzwoicie!



Caccio e Pepe
Vicolo dè Cinque 15
00153 Roma 


Piatto Romano
Via Giovanni Battista Bodoni 62
00153 Roma


Roma Sparita
Piazza di Santa Cecila, 24
00153 Roma, Italia
Słynie z makaronu cacio e pepe. Sam Anthony Bourdain się nim zachwycał w jednym z odcinków No Reservations.


Mordi e Vai
Nuovo Mercato Testaccio, Box 15,
Via B. Franklin, 12 E
Fantastyczny street food.

Pizzarium
Via della Meloria 43
00136 Roma

Pizzarium jest jednym z najważniejszych miejsc do jedzenia. Vogue nazwał własciciela Michelangelo pizzy. 

Tu natomiast znajdziecie sprawdzone lokale, które polecają grupowicze mojej grupy facebookowej "Włochy po mojemu".

Dar Poeta
rekomenduje Gosia
"Jest naszą miejscówką za każdym razem. W środku prawie obskurnie ale jedzenie mmmm bajeczka"
Adres:
Vicolo del Bologna 45
00153 Roma

Ristorante Al Fontanone
rekomenduje Gosia
"W listopadzie byliśmy jeszcze w mega fajnym miejscu prowadzonym przez dwóch starszych (mocno) Włochów... knajpa rodzinna ..rewelacja..Sami włosi - zero turystów:) Mimo, że na Trastevere... Polecam..Serwują tam fajne zestawy i można spróbować kilku rzeczy jednocześnie:) Mnie najbardziej zachwyca obserwowanie jak takich starszych Panów jeszcze kręci i cieszy to co robią... Rozmowy z klientami - dosiadanie się do stolików... Polecam szczerze jako fajne klimetyczne typowo włoskie miejsce"
Adres:
Piazza Trilussa 46
00153 Roma


Dar Filettaro
rekomendują Gosia i ja
O tym lokalu tutaj pisala też Urszula
Adres:
Largo dei Librari 88
00186 Roma


Ristorante da Nino
rekomenduje Anna
"Restauracja mieści się 15 minut pieszo z Termini i 10 minut od Koloseum. Byłam tydzień w Rzymie i tylko tam jadłam. Świetna atmosfera, kuchnia, ceny".
Adres:
Via Merulana 74
00185 Rzym


Pizzeria Florida
rekomenduje Sylwia
"Pizza cięta nożycami. Wybór ogromny i kolejka non stop. Pyszności!"
Adres:
Via Florida 25
00186 Roma

Pizzeria da Baffetto
rekomenduje Aleksandra
"Najlepsza pizza w Rzymie. Informacje dostałam pocztą pantoflową, około 15 znajomych sobie ją podawało a wcześniej info otrzymali od jeszcze innych osób".
Adres:
Via del Governo Vecchio 114
00186 Roma

La Gelateria Frigidarium 
rekomenduje Sławomir
"A najlepsze lody jakie znamy są tutaj. Zawsze trzeba stać w kolejce(20min)"
Adres:

Via del Governo Vecchio 112
00186 Roma, Italia

Fassi Gelateria
rekomenduje Marcin 
"A ja polecam lody w Palazzo del Freddo - najstarszej rzymskiej lodziarni..."
Adres:
Via Principe Eugenio 65
00185 Roma

Mam nadzieję, że skorzystacie z rekomendacji. 
Za nim jednak wybierzecie się do Rzymu przyczytajecie mój przewodnik kulinarny.

Spodobało się ? Podaj dalej!

Polecam również:
10 zabytków w Rzymie, których nie można pominąć
Gianicolo czyli 180 stopni widoku na wieczne miasto
Malownicze Campo de' Fiori
Najpiękniejsze widoki z góry na Rzym
Noclegi w Rzymie
Rzym na talerzu czyli czego nie można przegapić kulinarnie w Rzymie
Rzymski wykrywacz kłamstw - z wizytą w Bocca della Verità
Termy Karakalli
Calcata - magiczna dusza włoskich artystów


Zapraszam do dołączenia mojej grupy facebookowej - Włochy po mojemu ;-)

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)


Share:

1 komentarz

Anonimowy pisze...

Jeśli na kawę, to tylko do Tazza D'Oro (Via degli Orfani 84) Najlepsza kawa w Rzymie z widokiem na Panteon. A dla miłośników czegoś na zimno - niezapomniana granita del caffe. Koniecznie!

Kalejdoskop Renaty