piątek, 7 kwietnia 2017

Faszerowane pomidory

Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować przepis na przepyszne faszerowane pomidory.
Pomidory faszerowane to pyszne danie, które zachwyci każdego. Powiedzmy sobie szczerze, kto nie lubi pomidorów ?
Przygotowanie takiej przystawki nie jest trudne, a będzie się pięknie prezentować na stole w trakcie każdego przyjęcia czy imprezy.
Zapraszam :-)

Przepis na faszerowane pomidory!

Składniki:

  • 600 gr pomidorów San Marzano*
  • 80 g bułki 
  • 80 g oliwek 
  • 60 g kaparów 
  • 40 g sera Parmigiano Reggiano
  • 1 łyżka octu 
  • 6 łyżek oliwy z oliwek 
  • pieprz i sól do smaku 
  • rukola do dekoracji
*Najlepiej użyć do tego przepisu pomidory San Marzano.
Pomidory pochodzenia włoskiego, mają charakterystyczny podłużny kształt i głęboką czerwoną barwę. Owoce zawierają dużą ilość suchej masy i są obfite w jędrny miąższ.

Przygotowanie:

Myjemy pomidory i przecinamy na pół.
Przepis na faszerowane pomidory!Wydrążamy miąższ do osobnej miseczki.
Wnętrze każdego pomidora oprószamy solą. Zostawiamy na kilka minut w sitku, by puściły wodę.
Przepis na faszerowane pomidory!
Następnie wycieram ręcznikiem papierowym.
Do osobnej miseczki dodajemy bułkę, którą polewamy 3 łyżkami oliwy i octem. 
Przepis na faszerowane pomidory!
Zostawiamy na 10 minut. Następnie rozmiażdżamy widelcem bułkę.
Miąższ z pomidorów rozdrabniamy nożem, odrzucamy nasiona z pomidorów.
Oliwki i kapary rozdrabniamy nożem na drobno.
Do bułki dodajemy pomidory, 20 g sera Parmigiano, oliwki i kapary. Doprawiamy solą i pieprzem.
Przepis na faszerowane pomidory!
Gotową masą napełniamy wydrążone pomidory.
Przepis na faszerowane pomidory!
Posypujemy resztką sera Parmigiano Reggiano.
Brytfannę smarujemy tłuszczem i nakładamy gotowe pomidory.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut.
Podajemy na ciepło lub na zimno.
Rukolę układamy na talerzu, a na niej pomidory.

Smacznego! 




Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata
Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty