poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Insalata di farro mediterranea , czyli sałatka śródziemnomorska z płaskurki

Farro, czyli płaskurka to bardzo popularne ziarno we Włoszech, lecz mało znane i mało popularne w Polsce, a szkoda. Warto poznać ją dla jej licznych zalet. Sałatka z płaskurki to danie, które przygotujecie w kilka chwil. Wystarczy garstka prostych składników.
Sałatka pyszna i szybka w wykonaniu, w sam raz na obiad czy kolację. Polecam w tak ciepły dzień, jak dziś, przynajmniej u mnie.
Zapraszam;-)
Insalata di farro mediterranea , czyli sałatka śródziemnomorska z płaskurki

Składniki na 8 porcji:

  • 200 gr płaskurki 
  • 2 cukinie  
  • 30 pomidorków koktajlowych  
  • 30 małych kulek mozzarelli
  • 1 puszka tuńczyka  
  • garść nasion słonecznika  
  • pęczek świeżej mięty  
  • oliwa z oliwek  
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Płaskurkę płuczemy, zalewamy zimną wodą, lekko solimy i gotujemy do miękkości. Cukinię kroimy w kostkę i podsmażamy lekko na patelni. Pomidorki koktajlowe pieczemy w piekarniku 20 minut z odrobiną oliwy. Ugotowaną i ostudzoną płaskurkę mieszamy z przygotowanymi warzywami, dodajemy odcedzonego tuńczyka, odcedzone kulki mozzarelli, garść nasion słonecznika oraz posiekaną na drobno miętę. Doprawiamy do smaku oliwą, solą i pieprzem.
Sałatka jest najlepsza po kilku godzinach od przyrządzenia — wtedy smaki idealnie się łączą. Najlepiej odstawić na kilka godzin w chłodne miejsce.
 
Smacznego !
 
Warto wiedzieć:
Tego typu sałatki, można przygotować je dużo wcześniej bez uszczerbku dla ich smaku (wręcz przeciwnie) lub też wykorzystać je na drugi dzień jako lunch do pracy.


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata



Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty