czwartek, 6 listopada 2014

Zupa z przypalonej dyni i ziemniaków

Dziś chciałabym Wam zaproponować kolejny przepis z udziałem dyni - zupa z przypalonej dyni i ziemniaków.
Prosty aczkolwiek niesamowity przepis, nie potrzeba do niego nic specjalnego.
Wystarczy przypalić warzywa, w tym kryje się cały smak zupy. Można powiedzieć, że w pewien sposób dietetyczny przepis na zupę z dyni.
Aromatyczna, rozgrzewająca zupa na zimne dni. Idealnie doprawiona i smakuje niesamowicie.
Zapraszam ;-)
Składniki dla 2 osób:
  • 350 g dyni
  • 300 g ziemniaków
  • 600 g wody
  • 300 ml mleka
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżka oliwy
  • 5 kromek pszennego chleba

Przygotowanie:

Dynię obieramy, oczyszczamy, myjemy, osuszamy i kroimy w małą kostkę. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w kostkę.
Następnie kładziemy duży garnek na kuchence, a kiedy jest bardzo gorący, smażymy ziemniaki i dynię, bez dodawania oleju czy masła. 

Warzywa smażone w ten sposób mają niesamowity smak i możemy delektować się ich prawdziwym smakiem.
Gdy dynia i ziemniaki zaczynają mieć lekką złotą skórkę, 

dodajemy wodę. 
Doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy i doprowadzamy do wrzenia na dużym gazie. Przykrywamy garnek pokrywką i gotujemy na małym gazie, mieszając od czasu do czasu, przez około 15-20 minut, aż warzywa osiągną dość kremową konsystencję.
W międzyczasie szykujemy grzanki z którymi podamy zupę.
Chleb kroimy w plastry o 1 cm grubości, obcinamy skórkę i kroimy w kostkę. Na patelnię wlewamy łyżkę oliwy z oliwek, gdy będzie gorąca, wrzucamy kosteczki chleba. Podsmażamy do zrumienienia mieszając, by chleb się nie przypalił.
Po 20 minutach, gdy warzywa osiągną kremową konsystencję miksujemy w blenderze razem z ciepłym mlekiem.
Zupę nalewamy na talerze i podajemy na gorąco z grzankami.

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata
Share:

3 komentarze

Unknown pisze...

idealna na jesień:)

Wiewióra pisze...

uwielbiam dyniowe zupy! przypalanej nie robiłam :P

Unknown pisze...

Pyszna jesienna zupka :)

Kalejdoskop Renaty