piątek, 11 marca 2016

Makaron ze startą bułką i jajkiem w koszulce

Dzisiaj chciałbym Wam zaproponować przerobioną klasykę włoską pasty z czosnkiem, oliwą i papryczką chili.
W dawnych czasach makaron z czosnkiem, oliwą i papryczką chili uważany był za jedzenie ludzi biednych, ze względu na to, że jest przygotowany ze składników łatwo osiągalnych, które zazwyczaj wszyscy mają w domu. Chciałam powrócić do tego tradycyjnego przepisu, dodając nowy składnik: startą bułkę. Smakoszom proponuje urozmaicić przepis, dodając jajko w koszulce i szczypior. Powstanie lekki sos podobny konsystencją do carbonary, może trochę delikatniejszy i wykwintny. Danie zaskakuje swoim wspaniałym smakiem i spektakularnym podaniem.
Zapraszam ;-)


Składniki dla 2 osób:

  • 200 g makaronu spaghetti
  • 1 ząbek czosnku 
  • oliwa z oliwek 
  • papryczka chili 
  • 50 g startej bułki 
  • trochę młodego szczypioru 
  • jajko na osobę

Przygotowanie:

Szykujemy jajko w koszulce. Instruktaż jak zrobić jajko w koszulce znajdziecie tutaj.
Trzemy bułkę na tarce. Bułka powinna mieć minimum jeden dzień, inaczej nie będzie twarda, i trudno będzie ją trzeć na tarce. Wstawiamy osoloną wodę na makaron, wsypujemy makaron i gotujemy przez 10 minut, nie przerywając wrzenia. Podczas gdy woda się gotuje, w głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i papryczkę chili. Smażymy na średnio-małym ogniu, zachowując szczególną ostrożność, aby nie spalić czosnek, który w przeciwnym razie staje się gorzkie.

Odcedzamy makaron, zachowując trochę wody z gotowania, na wypadek, gdyby sos był zbyt gęsty.
Makaron dodajemy do oliwy i dodajemy bułkę tartą.

Mieszamy i dzielimy na talerze. Posypujemy na wierzchu szczypiorkiem.
Na każdej porcji umieszczamy jajko w koszulce. Podajemy na ciepło.
 

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że ten wpis jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Uściski

Renata


Share:

1 komentarz

Anonimowy pisze...

Robię od dawna , tylko bez jajka . To jest kapitalny przepis ! Maria

Kalejdoskop Renaty