wtorek, 10 maja 2016

Łyżeczki z ciasta francuskiego

Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować pomysł na przystawkę najprostszą z najprostszych — łyżeczki z ciasta francuskiego. 
Efektowna przystawka na przyjęcie, urodziny czy inną okazję, która na pewno zrobi wrażenie na Waszych gościach.
Zapraszam ;-) Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego

Składniki na 12 łyżeczek:

  • 1 rulon prostokątnego ciasta francuskiego(mój rulon miał rozmiar 33 cm x 25 cm)
  • 140 g cukinii 
  • 100 g pieczarek 
  • 200 g sera Robiola lub sera ricotty, lub ser Philadelphia 
  • 3 plastry szynki parmeńskiej 
  • 1 żółtko

Przygotowanie:

Wykładamy blaszkę papierem do pieczenia. Rozwałkowujemy ciasto francuskie.
Umieszczamy dużą łyżkę na cieście francuskim,

Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego

odrysowujemy nożem kontury łyżki.
Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego

Przekładamy łyżki z ciasta francuskiego na blaszkę. 
Odrysowujemy łyżki do skończenia ciasta francuskiego, resztę ciasta ponownie wałkujemy i odrysowujemy kontury, aż nie będzie możliwe odrysowanie.
Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego


Smarujemy łyżki rozbełtanym żółtkiem. 
Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego

Rozgrzewamy piekarnik do 200°C.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez ok. 15-20 minut (powinny urosnąć i być leciutko złote). 
W międzyczasie szykujemy farsz. W małej miseczce mieszamy starte na drobno na tarce cukinie i pieczarki.

Dodajemy ser i mieszamy. 
Przepis na przystawkę z ciasta francuskiego

Wyciągamy łyżeczki z ciasta francuskiego z piekarnika i na każdej łyżeczce układamy farsz.
Plastry szynki parmeńskiej kroimy na paseczki i dekorujemy nimi farsz.
Wkładamy do piekarnika
na 10 minut .
Serwujemy na ciepło!

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata

 
Share:

4 komentarze

Lena pisze...

Super pomysł!!! :)

Unknown pisze...

Moja kochana partnerka, też dużo fajnych pyszności wymyśla z ciasta francuskiego. Na pewno pomysł na farsz wykombinuje ;)

Małgosia pisze...

Pychotka

Monika pisze...

Widowiskowa przystawka! Dziękuję💟

Kalejdoskop Renaty