wtorek, 19 listopada 2013

Ravioli al cacao, czyli ravioli czekoladowe z dynią

Dziś chciałabym zaproponować coś innego — ravioli al cacao, czyli ravioli czekoladowe z dynią. Wykorzystanie czekolady do przygotowania ravioli jest naprawdę wielkim wyzwaniem, które może stać się satysfakcjonującym odkryciem. Na pierwszy rzut oka w tym wypadku widzi widzi się w czekoladzie cudzoziemca, jest to nieuniknione. Wystarczy jednak przezwyciężyć początkową nieufność.
Piekłem, okazało się dopasowanie farszu.
Uległam urokowi dyni. I było to strzałem w dziesiątkę.
Zapraszam ;-)
Przepis na ravioli czekoladowe.  Przepis na dynię.

Składniki na 70 ravioli:

Ciasto czekoladowe:
  • 400 g mąki 00
  • 6 łyżek gorzkiego kakao
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • opcjonalnie 20 ml wody
  • mąka do wałkowania 
Farsz:
  • 400 g dyni
  • 200 g sera ricotty
  • sól do smaku

Przygotowanie:

Do miski wsypujemy mąkę, kakao, jajka, sól i zaczynamy wyrabiać.
Dodajemy niewielką ilość wody, na tyle, aby uzyskać gładką i jednorodną masę. Zawijamy ciasto w folię i odstawiamy w chłodne miejsce na godzinę.


W międzyczasie szykujemy farsz. Zaczynamy od przygotowania dyni: oczyszczamy ją bardzo dobrze, kroimy w plastry (ok. 1 cm wysokości) i umieszczamy na blaszce wyłożonej folią aluminiową. Pieczemy dynię w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut. Gdy dynia jest upieczona, wyciągamy z pieca, ostudzamy, i przepuszczamy przez maszynkę do mielenia (lub staranie rozdrabniamy jak to możliwe za pomocą widelca).Mieszamy dynię z ricottą.
Doprawiamy solą i pieprzem. Gdy ciasto odpocznie i nabierze miękkości, przekładamy je na stolnicę posypaną mąką. Ciasto dzielimy na parę części. Rozwałkowujemy na grubość 1 mm na kwadrat, jeśli nie masz maszynki do wałkowania i krojenia makaronu. Jeśli macie maszynkę to wyjdą prostokąty. Przecinamy nasz kwadrat (w moim przypadku prostokąt) na pół.Nakładamy po łyżeczce farszu na jeden z płatów ciasta w odstępach ok. 2-3 cm.

Delikatnie przykrywamy drugą część połową rozwałkowanego ciasta i dociskamy opuszkami palców, starając się, aby nie tworzyły się pęcherzyki powietrza wokół farszu.

Radełkiem lub ostrym nożem (ja mam specjalną formę do wycinania ravioli) tniemy ciasto na kwadraty z nadzieniem w środku.



Do gotującej osolonej wody wrzucamy ravioli. Gotujemy al dente ok. 3-4 minuty. Gotowe ravioli wyciągamy łyżką cedzakową, podajemy z roztopionym masłem.
Buon appetito!


Spodobał Ci się tekst? 

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam



Share:

3 komentarze

teenager ;) pisze...

świetne ! kakaowe ciasto i takie pyszne jesienne słodkie wypełnienie :)

Unknown pisze...

świetnie wyglądają i super przyrząd do pierożków, gdzie można taki nabyć?

Majana pisze...

Piękne są. Idealne. :)
Chciałabym takie umieć. Smak muszą mieć obłędny.

Kalejdoskop Renaty