piątek, 29 listopada 2013

Torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek

Dziś przepis na następne szybkie ciasto. Uwielbiam ciasta, które są szybkie i proste w przygotowaniu. Tym razem przepis na torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek i migdałów. Weekendowe ciasto, wilgotne i pachnące jabłkami i migdałami.
Ach, co to był za smak! Ciasto jest dodatkowo bardzo proste, wręcz ekspresowe w przygotowaniu. Nie opada, nie pęka – ideał.
Zapraszam ;-)
Torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek

Składniki:

  • 600 g jabłek
  • 300 g mąki 
  • 16 g proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • 200 g cukru 
  • 200 g masła 
  • 2 jajka 
  • 100 g mąki migdałowej lub migdałów zmiksowanych na drobno w blenderze 
  • skórka ze startej cytryny 
  • szczypta soli 
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Szykujemy tortownicę o średnicy 21-22cm, smarujemy masłem i posypujemy mąką. Obieramy i kroimy na plasterki jabłka. Ucieramy masło z cukrem na puszysty krem.
Torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek
Dodajemy jajka. Jajka powinny mieć temperaturę pokojową. Następnie dodajemy startą skórkę z cytryny i mieszamy. Ubijamy 10 minut. Dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia. Dodajemy mąkę migdałową, cały czas mieszając.
Torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek
Na samym końcu dodajemy jabłka i mieszamy łopatką.
Torta di mele, czyli moje szybkie ciasto z udziałem jabłek
Wylewamy masę na przygotowaną tortownicę. Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 40 - 50 min. Po tym czasie wyłączamy piekarnik, zostawiając ciasto do ostygnięcia. Możemy delikatnie uchylić drzwi piekarnika, żeby powolutku odparowała wilgoć. Wierzch ciasta można posypać delikatnie cukrem pudrem.

Smacznego !

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata

Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty