poniedziałek, 8 maja 2017

Tarta z boczniakami

Tarta, która zniknęła w jeden wieczór. Jest po prostu obłędna i nie można się jej oprzeć, zwłaszcza mocno ciepłej, prosto z piekarnika. 
Dziś chciałabym Wam zaproponować przepis na wytrawną tartę z boczniakami. 
Boczniaki bardzo, ale to bardzo dobrze pasują do tarty. A w połączeniu z zielona papryką i mieszanką serów — stanowią pyszne nadzienie. 
Zapraszam ;-)
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.

Składniki na tartę o średnicy 27 cm:

  • 1 ciasto francuskie
  • 3 boczniaki ostrygowate(cardoncelli) 
  • 1 zielona papryka 
  • 110 sera Emmentaler 
  • 2 jajka+1 białko 
  • 1 żółtko 
  • 90 g ricotty 
  • 3 orzechy włoskie 
  • rozmaryn 
  • sół i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Boczniaki czyścimy (nie płuczemy!), sprzedawane są w zasadzie czyste i nie muszą być myte. Jeśli już koniecznie ktoś musi dla świętego spokoju je umyć, ale należy to zrobić szybko pod bieżącą wodą i jeszcze szybciej je osuszyć — położyć na sitku blaszkami do dołu, by woda mogła swobodnie z nich ściekać. Boczniaki jak żadne grzyby chłoną okropne ilości wody i stają się oklapnięte. Obieramy i myjemy zieloną paprykę. Grillujemy boczniaki na patelni.
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
To samo robimy z zieloną papryką kroimy na duże kawałki .
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
Ciasto rozwijamy i przekładamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia. Nakłuwamy widelcem. Spód ciasta francuskiego smarujemy serkiem ricotta.
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
Układamy boczniaki, 
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
następnie zieloną paprykę. 
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
Kroimy na większe kawałki ser Emmentaler, następnie posypujemy nim tartę.
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
Zalewamy wszystko rozbełtanym jajkiem (2 jajka + białko). Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Brzegi ciasta smarujemy rozbełtanym żółtkiem.
Przepis na pyszną tartę z boczniakami.
Posypujemy rozmarynem. Rozgrzewamy piekarnik do 180°C i wkładamy tartę do nagrzanego piekarnika. Całość pieczemy przez około 30 - 40 minut — wszystko zależy od tego, jak piecze nasz piekarnik. Masa powinna się zarumienić, ale nie spalić! 
Jeśli tarta się przypala, przykrywamy folią aluminiową. 
Wyciągamy z piekarnika i posypujemy kawałkami orzecha włoskiego. 
Danie podajemy na ciepło! 

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata


Share:

1 komentarz

Unknown pisze...

jeszcze nigdy prze nigdy nie udało mi się zrobić zjadliwej tarty choć moje umiejętności kulinarne nie są najniższych lotów - a boczniaków nie jadłam, nadzieje w Twoim przepisie :)

Kalejdoskop Renaty